Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen LIES! en een cliënt waarop LIES! deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen beautysalon
LIES! zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. LIES! zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan LIES! telefonisch, via WhatsApp of per mail te melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, brengt LIES! het gehele bedrag van de behandeling(en) in rekening aan de cliënt.
Indien de cliënt meer dan tien minuten later dan de afgesproken tijd bij LIES! aankomt, mag LIES! de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Indien de cliënt meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd komt, behoudt LIES! zich het recht voor om de afspraak te annuleren. LIES! moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt telefonisch of via WhatsApp melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Betaling
LIES! vermeldt alle prijzen van behandelingen op haar website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. LIES! vermeldt prijswijzigingen 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de beautysalon. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven periode en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet LIES! vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan LIES! aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. LIES! neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in de administratie van de beautysalon. LIES! behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De beautysalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
LIES! is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de beautysalon verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
LIES! is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat LIES! is uitgegaan van de door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. LIES! is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar LIES!.
8. Beschadiging & diefstal
LIES! heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. LIES! meldt diefstal altijd bij de politie.
9. Klachten
9.1 LIES! streeft naar een zo goed mogelijke behandeling van cliënt. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, kan cliënt een officiële klacht indienen, uitsluitend dan wanneer de klacht naar aard en strekking niet reeds geregeld is in deze Algemene Voorwaarden, zal de klacht door LIES! worden behandeld zoals omschreven in dit artikel.
9.2 Cliënt dient de klacht te richten aan de eigenaar van LIES! (Lizanne Geurds). Na ontvangst van de klacht ontvangt cliënt hiervan een reactie. LIES! zal hierop een onderzoek instellen. Op basis van de bevindingen zal LIES! tot een oordeel komen over de gegrondheid van de klacht en cliënt ontvangt hierover schriftelijk bericht. Afhankelijk van de aard van de klacht is het streven deze binnen 2 maanden af te handelen.
10. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de beautysalon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft LIES! het recht de cliënt de toegang tot de beautysalon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
11. Acties/Aanbiedingen/Kortingsvouchers
Voor alle acties en aanbiedingen geldt dat elke klant hier maar éénmalig gebruik van kan maken tijdens de looptijd van de actie of aanbieding. Voor kortingsvouchers geldt te allen tijden maximaal 1 per klant. Op acties en/of aanbiedingen kan geen kortingsvouchers worden ingeleverd.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen LIES! en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.